بلوک های سیمانی چیست؟

بلوک های سیمانی معمولی یکی از مواد اولیه مهم  در ساخت و ساز میباشد. مواد ضروری که در ساخت این بلوک ها بکار میرود عبارت از بتن، سیمان، سنگدانه (شن و ماسه) و آب میباشد. بلوک ها در اشکال و اندازه های مختلف مانند بلوک های توخالی – بلوک های جدول – بلوک های سنگفرش – بلوک های روتاری – بلوک سیمانی سبک – بلوک های سفالی و انوع دیگر تولید می شوند.

بلوکهای سیمانی عبارت ازبلوک های ساخته شده از اختلاط سیمان، آب، ماسه بلوک زنی ریزدانه و یا سنگدانه های مشابه دیگر پس از لرزاندن و متراکم نمودن در دستگاه های بلوک زنی تولید می شوند این نوع از بلوکها در انواع فرمها و شکلها قابلیت تولید داشته و به دوصورت ته باز و ته بسته می باشند اما به دلیل کاهش در هزینه ساخت سازه های ساختمانی و کاهش وزن سازه بیشتر از بلوکهای ته بسته استفاده می شود.

موارد استفاده از بلوک های سیمانی

برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه ها بلوکها  توخالی که جنس آنها از نوع بتن، سفال و حتی پلی استایرن می تواند باشد استفاده میشود. سطح زیرین بلوکها به منظور انجام نازک کاری مناسب صاف بوده و بلوکها باید بتواند وزن سرباره های عادی مانند عبور افراد را تحمل نماید.  از بلوک های سیمانی معمولا برای ساخت ساختمان ها یا دیوارها یا سقف ها استفاده میشود.

تولید بلوک های سیمانی:

بلوک های سیمانی را به روش های مختلف میتوان تولید کرد مثلا بطور دستی و یا با استفاده از دستگاه بلوک زنی میتوان بلوک های با کیفیت را تولید کرد. دستگاه های تولید کننده بلوک های سیمانی به انواع مختلف است. برای آغاز و یا تاسیس یک شرکت تولید بلوک های سیمانی از همه اولتر به یک دستگاه با کیفیت ضرورت است.  برای معلومات بیشتر در باره انواع دستگاه ها با ما در تماس شوید.

 

 

 

Leave a Comment